štvrtok 10. decembra 2009

Ako behajú naozajstní bežci.

Príbeh Ondreja Evina (Ondriška z fóra běhej.com) o tom ako si išiel v sobotu 6.12 zabehnúť pretek Mikulášsky beh v Bardejove na 7,4kilometra. Stal sa z toho taký letecko-bežecký deň. Stačí si prečítať:
Napísané to bolo v pondelok po behu, len kvôli časovým súvislostiam.
Takže teraz už Ondriško priamou rečou:

Keďže v sobotu bol pretek až poobede, zavčas ráno som si dal rozbehanie hodinu a pol. Doobeda som mal prácu pri dome s lopatou a fúrikom, pred obedom som na bajku šiel do mesta sa zaprezentovať a keď som išiel naspäť domov tak som sa krásne vysekal na rovine, pád z ničoho nič na pravý bok, pekne som sa udrel a cítil som aj ľavý členok, ale adrenalín zaúčinkoval tak idem ďalej, doma som zistil že mám krásne zodretý bok a členok pekne bolí, ale som tak nabudený že beriem pretekársku výstroj a idem ako vždy, keď je v meste pretek na štart behom. Napriek tomu že som členok cítil, som sa pekne rozbehal a nažhavený sa postavil na štart, nenechal som sa strhnúť besným tempom a bežal si svoje s tým že budem v druhej polke pridávať do maxima. Ale čelo utieklo rýchlo a od druhého kilometra som si bežal sám, a keďže som aj obehol pár kamarátov , tak nejako motivácia nebola potom vysoká. Skúsil som si aspoň kopnúť predposledný km za 3:20 čo je na mňa veľmi slušné, ale pulz mi nevyskočil do maxima, dal som len 188 hoci mám určite cez 190. Aj keď som naplno zabral tak do maxima som sa nedostal, posledný km som už vypustil. S časom 25:33 na trati ktorá mala min.7400m som veľmi spokojný. Srde a pľúca stíhali, ale bolo vidno že nemám naučený krok na také tempo po rovine. Po behu som ešte natočil pekných pár km s oveľa rýchlejšími bežcami, hlavne s majstrom SR v maratóne Pástorom - je to dobrá príležitosť pokecať a okukať od nich niečo. Nasledoval výbeh domov, aby som natočil km, lebo v sobotu stále behávam dlhý beh, lenže záver som musel isť pešo, lebo mi odišiel členok. Krásne napuchol, v noci som skoro nespal lebo na pravej strane ma bolel bok a na ľavej nohe členok. Zrejme pri páde som si ho trochu podvrtol. Včera ráno bol členok v nebehateľnom stave, ale na bajk sa tým dalo vysadnuť, tak som si aspoň dal 2h jazdu na frekvenciu s pár rýchlymi úsekmi na ťažší prevod. Dnes v noci to tiež nestálo za veľa, ale ráno som skúsil s obviazaným členkom vybehnúť na trávnik, a celkom to šlo, pravda v miernom tempe. Bude treba pár dni kontrolovaného behu vo voľnom tempe po mäkkom teréne a bude to ok.

Takže, celkovo som veľmi spokojný lebo som sa pekne otestoval pred Štefanským behom na 10km. Tam by som chcel bežať čo najviac pod 35min a zároveň som natočil veľa km a dostal som veľkú chuť do ďalšej prípravy. Síce budem musieť pár dni riadne zvoľniť v behu, ale aspoň je to príležitosť na odpočinok pred poriadnou zaberačkou čo ma čaká od Vianoc, lebo budem mať dlhšie voľno.
Napísal Ondrej Evin.
Zaujímavé nie. Na záver. Skúste si tipnúť koľko kilometrov Ondriško celkovo nabehal za sobotu? Ja to tiež neviem, ale Ondrej nám to určite nakoniec prezradí.

2 komentáre:

  1. Anonymný23:14:00

    Takže můj tip: Rozběhání ráno 1.5 hod volně - 18km, běh na start - 4km, Závod - 7.4km, výběh po závodě - 7 km, běh domů - 4 km ... 18+4+7.4+7+4 = 40.4km. To je dost že? Z.N.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Anonymný15:19:00

    Dobrý tip,ale bolo to ešte o kusok viacej. Aj ked ja ratam skor hodiny ako kilometre. Ondriško

    OdpovedaťOdstrániť