streda 9. decembra 2009

Karol Džalaj o Ironman Western Australia.

Predstavovať slovenského ironmana Karola Džalaja určite netreba. Karol sa tento rok pozrel do sveta veľkého triatlonu a po dvoch štartoch v kategórii PRO na IM Malajzia a IM Wisconsin sa znovu postavil na štart záverečného podujatia svetovej série Ironman a to IM Western Austrália.

Aká bola cesta? Mal si nejaké problémy s batožinou? Cestoval si sám, alebo s niekým?
Cesta prebiehala hladko s medzipristátím v Dubaji. Ja, Petr Vabroušek ani Dano Paľko nemáme problémy s cestovaním a vychutnali sme si aj vyše týždňový pobyt v obytnom karaváne bez ponorkovej choroby.

Trénoval si v Austrálii?
Nejaký čas sme strávili v bazéne, mori, na bicykli a behom. Tréning je však silne slovo, išlo už skôr iba o vyladenie.


Aké panovali podmienky v deň preteku?
Príjemná krištáľovo čistá morská voda. Na začiatku cyklistiky 7 hod. ráno už 20 stupňov a vietor. Na behu vyše 32, vietor a veľmi ostré slnko, pred ktorým sa nedalo veľmi schovať Viacnásobne použitie opaľovacích krémov bolo nevyhnutné. Petr V. vraj videl natierať sa aj černocha, takže kto z bielych zaváhal par dni sa dobre nevyspal.


Priblíž nám ako sa ti darilo počas preteku, profil tratí ako ti vyšli jednotlivé disciplíny?
Plával som za 50:12, čo je môj najhodnotnejší výkon počas železňaka. Cyklistická rovinatá časť mi rýchlo ubiehala, len asi do 100ho kilometra. Potom som nebol schopný dostať do seba nejakú stravu iba čistú vodu a stačilo to na 4:53. Beh už bol len bojom o finišerskú medailu a 3:35 je môj negatívny osobák na Ironmanskom maratóne.
Za zmienku ešte stoji, že okrem mňa a Dana boli na štarte ešte dvaja Slováci.
Miroslav Blanárik žijúci v Malajzii finišoval v čase 11:19. Veľmi solídny výkon podala 27 ročná Alena Stevens, žijúca v Dubaji, ktorá svojho prvého Ironmana dokončila za 11:06. Bolo by zaujímavé keby cez leto došla na nejaký Slovensky pretek konfrontovať sa s domácou konkurenciou.

Aký si mal celkový dojem z preteku? Odporučil by si ho za radiť do kalendára aj ostatným?
Pretek bol na krásnych tratiach a zorganizovaný dokonale. Akurát mu možno vytknúť laxnosť rozhodcom pri posudzovaní draftingu, ale to je asi problém viacerých podnikov IM.
Divákov tam síce nebolo toľko ako v kvalifikačných pretekoch v Európe a Amerike, ale boli veľmi príjemný a srdečný. Stoji za to absolvovať tento pretek a užiť si trochu klímu a prostredie u protinožcov.

Mal si nejaký v Austrálii nejaký vínimočný zážitok?
Počas kontroly na Perthskom letisku si ma vyhliadok pes Austrálskej pohraničnej stráže ako záujmoví objekt. V duchu už som sa lúčil s mojimi kamošmi a položil si básnickú otázku ako kedysi Juro Jánošík tesne pred popravou „Ľudia začo“!. V jeho prípade dav skríkol „za rebro, za rebro“! No a v mojom mi colník vraví „za ovocie, za ovocie“, ktoré je prísne zakázané dovážať na austrálsky kontinent. Pokuta 200 dolárov ma minula tesne, ale už nie zápis do ich registra.

Prípravu v zimnom období stráviš na Slovensku, alebo sa chystáš najazdiť nejaké tie kilometre niekde v teple?
Po novom roku sa chystám na sústredenie na Kanárske ostrovy a môj najbližší vážny pretek bude 13.marca v Abu Dabhi.


Karol, ďakujem za rozhovor a želám veľa zdaru a zdravia v príprave a v budúcej sezóne minimálne toľko prvých miest, koľko bolo v tejto tých druhých.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára